søndag den 13. marts 2011

Dannys fødselsdag

Søndag d. 6. marts blev Danny 30 år – den gamle mand J

Det skulle selvfølgelig fejres, men hvordan gør man lige det uden alle ens venner og familie?

Vi har lært mange forskellige mennesker at kende i de sidste 5 måneder herude, så vi inviterede nogle stykker af dem ud at spise.

En af fordelene ved at bo i Kina er de billige restaurations priser – for 10 voksne og 2 børn betalt vi ca. 850 DKK – og der var rigeligt mad, faktisk havde vi rester med hjem.
Og så skal det lige nævnes, at det er en kina-restaurant i den dyrer ende!

Restauranten er en der ligger meget tæt på vores lejlighed, og som vi spiser reglmæssigt på. Vi havde på forhånd bestilt bord, og og bestemt hvilken mad vi skulle have – en process der tog 1 times tid, i det personalet ikke kan engelsk. Men der var heldigvis ikke sket nogle misforståelser – der stod et fint bord dækket til os, i vores eget private rum – og al maden vi havde bestilt, kom også.


Fint dækket bord

Fra venstre: Jane (med ryggen til), Wing, Audrey, Lee, Olav og skuldren af Danny.
Elif, Tanzer, Joesph' søn, Joesph, Bo og Danny.
Joesphs søn, Joesph, Bo, Danny, Rikke, Olav, Lee og Jane.
Bo, Danny, Rikke og Olav.
Efter maden havde vi inviteret på lagkage i lejligheden.
Lagkagebundene blive bagt
Audrey hjælper Danny med at puste lysene på kagen ud.

Derefter besluttede Danny og de tilbageværende herrer at tage i byen - Jeg var ikke med, så billederne må tale for sig selv.





Den stakkels Danny blev desværre vækket på selve sin fødselsdag af 2 kinamænd der leverede og samlede vores nye klædeskab.

Skabet var bestilt for ca. 2 ugers tid siden, mog skulle have været leveret i slutningen af februar, men pg.a. lidt regn i luften... blev leveringen udsat. Jeg fik en sms søndag morgen, om det var OK de kom i løbet af formiddagen. Jeg sagde selvfølgelig ja, for hvis jeg sagde nej, kunne jeg jo ikke vide hvor lang tid der så ville gå inden en ny leveringsdato!

Da jeg bestilte skabet havde jeg også forhørt mig, om det blev leveret samlet eller skilt ad. Og der blev sagt samlet, Men måske for at få det ind i elevatoren og op på 18. etage, har de været nød til at skille det ad. Så det kom adskilt, men de 2 leveringsmænd, gik straks i gang med at samle det, og det var så deres hamren der vækkede Danny. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar