mandag den 28. februar 2011

Uni start og arbejde

Jeg er startet til kinesisk på universitet i Wuxi.
Det er 4 lektioner hver dag, og det kræver så ca. 2 timers lektielæsning - hver aften! Og i sidste uge underviste jeg hver dag efter skole de 2 koreanske piger i engelsk i to timer, så jeg har haft lidt travlt.

I dag skulle så være min første dag, hvor jeg bare skulle i skole, og så hjem og lave lektier, og mad til Danny kom fra arbejde. Men, men, men.... I skolebussen på vej hjem, blev jeg spurgt af en koreansk pige, om jeg ikke ville hjælpe til med at undervise koreanske børn hver dag fra kl. 16-19.

Det synes jeg var lige lovligt meget arbejde til mig, jeg skal jo have tid til mine kina-lektier, og Danny skal jo også serviceres med mad. Så jeg foreslog at kunne komme mandag og onsdag. Det var også ok, så jeg mødte op kl. 16 i dag, i den tro, at jeg lige skulle have en snak med hende, der står for undervisningen - men nej, jeg blev da bare sat til at undervise........... Så nu har jeg fået mig et nyt job! Det er ikke engang fordi de har hørt mig tale særlig meget engelsk. Jeg er simpelthen ansat på, at jeg er hvid, ergo må jeg jo kunne tale engelsk!

Det er koreanske børn i aldren ca. 8-11 år, som går på international skole her i Wuxi, men som så får ekstra undervisning i engelsk om eftermiddagen - ikke fordi de er dårlige, men bare fordi de eller forældrene synes de skal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar