mandag den 1. november 2010

Suzhou

I går søndag d. 31/10 2010 var vi på tur til Wuxis naboby Suzhou.

Vi var afsted sammen med Hans, en dansk kollega fra Novenco Næstved, og Lee, singapore kineser fra Novenco Wuxi, samt dennes kone og lille datter.
Vi var først på et perlemarkede. Der kan man få lavet et smykke - halskæde, armbånd, øreringe og lign. - lige som man ønsker, alt sammen med ferskvandsperler i alle størrelser og farver. Jeg fik mig en fin halskæde.

Efterfølgende var Hans, Danny og jeg i en park, hvor der tidligere har boet en af kejserens administratorer.

Om aftenen var vi ude at spise på en italiensk restaurent.
Der var vi sammen med endnu en dansker. Olav, som er leverandør til Novenco, og har boet i Suzhou i 10 år. Danny og jeg blev derfor samtidig inviteret til Suzhous danskerkolonis årlige julefrokost.
Jeg havde ikke haft de store forventninger til en italiensk restaurent i Kina. Havde tænkt lidt: Ja, ja, lad os nu se.....
Men det var en rigtig god restaurent. Jeg fik braiseret lammeskanke med polenta ummmm, ummmm
Og vi fik også en god rødvin.
Det er helt sikkert et sted vi vil besøge igen, desværre ligger den i Suzhou og ikke i Wuxi, men eftersigende skulle man kunne få en taxi til at kører sig frem og tilbage, og vente imens vi spiser for ca. 150 DKK, og det tager ca. 45 min. i bil - så det er jo til at overskue, både tids og udgiftsmæssigt.

Linket viser billeder fra dagen - den lille pige Danny står med er hans kollegas datter, og ikke en han har stjålet.
http://picasaweb.google.com/102035160684953267919/Suzhou?authkey=Gv1sRgCKO4iJTe5JTHiAE´

Ingen kommentarer:

Send en kommentar