fredag den 12. november 2010

På posthuset - hvor svært kan det være?

I dag  var jeg på posthuset.
Jeg havde 36 breve, der skulle sendes – alle i kuvert med adresserne skrevet på.

Men de kuverter jeg havde brugt, var åbenbart ikke gode nok.
Så jeg fik udleveret 36 brune kuverter, og så kunne jeg ellers gå igang med at skrive alle adresserne på ny.

De brune kuverter havde ingen lukkefunktion, så på bedste tegnsprog fik jeg spurgt hvordan de skal lukkes, og postdamen, peger ud i rummet, hvor der står et underligt udseende ”bord”. Bordpladen har en fordybning hvori der er klister, og en meget fedtet pensel, til at smøre klisteret på – og så lå der en klud, stiv af klister.

Jeg gik igang med at smøre klister på. Om jeg brugte den rigtige teknik, ved jeg ikke. Men jeg havde i hvert fald klister over alt, og det var ikke umiddelbart supertørrende, så jeg skulle passe på ikke at lime alle brevene sammen......

Jeg måtte simpelthen have et billede af det, da jeg var færdig, og havde fået alle kuverter lukket, og de lå der og tørrede et øjeblik.

Så hvis I modtager en brun kuvert fra Kina, godt smurt ind i klister, så ved I nu hvem den er fra. Der er nemlig ikke skrevet afsender på – det havde jeg ikke kræfter i hånden til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar