onsdag den 9. februar 2011

Afslapning og sightseeing - Vietnam II

Lad mig starte med at sige, at vi har haft 5 fantastiske dage i Vietnam.

Da vi havde været undervejs fra Shanghai hele natten, med forholdsvis lidt søvn i flyene og i Hanoi lufthavn, så startede vi ferien med en lur, en gåtur langs stranden og derefter 90 min. massage i hotellets spa afdeling – det var lige til at overleve.

Udgangspunktet for ferien var egentlig, at vi skulle absolut intet andet end at ligge ved poolen og/eller stranden. Men vi var nok lige kommet en uge eller 3 for tidligt på den, til at det kunne blive rigtig strandferie. Vi havde dog en dejlig temperatur på 20-22 grader, og vi var da også både i poolen og på stranden.





En af dagene tog vi på en tur til nogle gamle templeruiner fra Champfolkets tid – My Son - det var et kongerige fra ca. det 7. århundrede og frem til det 10. århundrede.

Guiden fortæller om området



Den ene dag leje vi også et par cykler og cyklede rundt et par timer.

Danny på cykel igennem Hoi Ans gader

Danny ved en rismark

Vi har også besøgt div. templer i Hoi An



   
Snoet røgelsespinde
Vi boede lidt uden for Hoi An som er en rigtig hyggelig by. Overalt hænger der kulørte lamper og facaderne er i pastelfarver.






Der er mange små hyggelige forretninger med alt muligt ”kunsthåndværk”. Selvom det er souvenirs, havde det noget autentisk over sig, især i modsætning til Kina, hvor alt bare er kopivarer og lavet af plastik.

Jeg har selvføgelig købt min del af lamper med hjem.


Flere billeder fra vores tur kan ses her
Jeg vil lige advare - der er mange!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar