tirsdag den 24. maj 2011

Låne-paraply

Jeg har lige læst på shanghaidaily.com, at idet det nu bliver regnsæson, så er det igen muligt at låne en paraply på metrostationerne i Shanghai. En service der har eksisteret i 5 år.

Det er lidt ligesom bycyklerne i Danmark, hvilke faktisk også findes herud i Kina. Jeg kan bare ikke huske, om det var i Suzhou eller Shanghai jeg har set dem!!??

Nå, men tilbage til paraplyerne.

For at låne en paraply, kræver det at man registrer sig med navn og mobilnr., samt at man levere den tilbage igen inden for en uge – eneste hage er, at paraplyen skal leveres tilbage på den station den er lånt!

Jeg syntes det er en genial ide. Især fordi jeg har set hvor ”bange” for regn kinserne er. Der skal ikke mange små dråber til før kineserne slår paraplyerne op – muligvis de er bange for at krympe?!

Historien melder ikke noget om, om det også vil være muligt, at låne paraplyerne som afskærmning mod solen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar