torsdag den 28. april 2011

Et meget dyrt måltid....

Her til aften har vi indtaget det nok dyreste måltid jeg længe har tilberedt.
Vi har nemlig spist mexicansk!

Danny havde sukket meget efter, om jeg ikke ville lave guacamole. Nu er advocadoer åbenbart lidt en mangelvare i Kina, og jeg kender kun til ét supermarked der har dem i sortimentet. Men jeg tog forbi og købte 2 stk..

Egentlig ville jeg have 3, men da den flinke kinapige, der vejede dem, viste mig at 3 ville koste 89,40 RMB, så blev jeg nærig og bad om kun at få 2. Det var så 29,80 RMB pr. stk!!!! Jeg kan ikke huske hvad advocadoer koster i DK, men mener de er væsentlig billiger.

Oven i det havde jeg købt et bærger med 200g creme fraiche til 44 RMB, så alt i alt kostede aftensmaden i omegnen af 160 RMB med kød, tortillas og grøntsager.

Det viste sig endda at den ene advocado ikke var god. ØV.
Men det guacamole der var, smagte rigtig, rigtigt godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar