fredag den 10. december 2010

Med bus......

For et par dage siden tog jeg for første gang bussen i stedet for en taxi til centrum. Det er ikke fordi det er dyrt med taxi 20-25 DKK for en tur til centrum, men bussen koster kun 1,50 DKK så der er alligevel nogle penge at spare, og sikkert også en del at opleve.

Vi bor tæt på en vej med mange buslinier, så jeg tænkte én af dem må kører til centrum. Så er det bare lige hvilken.....

Oversigt over busafgange


Jeg spurgte min tutor Jane, og hun sagde det var bus nr. 35 jeg skulle tage, og så stige af ved Ba Bai Ban  Centret – det kan jeg kende, og fra der kunne jeg fortsætte videre til fods.

Det var ikke svært at stige på bussen, men går ind af fordøren smider 2 RMB i en kasse og så finder man en plads, alt sammen meget sammenligneligt med den danske måde at køre med bus på.

Da jeg nu var kommet på eventyr, kørte jeg lige et par stop videre end jeg skulle. Men da jeg så ville af, var der ingen stop-knap. Jeg fandt ikke helt ud af, om det er fordi bussen stopper ved hvert stoppested, eller hvordan det lige fungere. Det er selvfølgelig meget smart hvis det er tilfældet, men jeg er ikke helt sikker. Jeg kom dog af, og første tur havde ikke afskrækket mig mere end at jeg også tog bussen hjem igen.

Nu er det så bare at lære alle de andre buslinier at kende, så jeg ved hvilke der kører hvorhen. Og så har jeg skrevet numrerne ned på alle de linier der stopper ved os, så ved hvilke jeg kan tage hjem. Hvis altså jeg stiger på i den rigtige retning.......



Ingen kommentarer:

Send en kommentar